טיפול בילדים

ילדים מהווים אוכלוסיה לא פשוטה לטיפול לעיתים. לא תמיד ניתן לדובב ילדים ולגרום להם לדבר על הבעיות שלהם במפורש. לכן, הטיפול באומנות הינו אידיאלי כאשר מדובר על ילדים. באמצעות השימוש באומנות, ניתן לגרום לילד להציף תחושות, מחשבות, חוויות ופחדים איתם הוא לא יודע להתמודד בכוחות עצמו. דרך התקשורת בנושא הציור, המטפל יכול להגיע לרמת שיחה עמוקה הרבה יותר מזו שאליה ניתן היה להגיע באמצעות מילים בלבד.

בנוסף לכך, העיסוק באומנות עשוי להביא לתחושת מסוגלות והעלאת הערך העצמי של הילדים, מה שעשוי רק להועיל ולתרום לתהליך הטיפול והריפוי. ניתן לעבוד במסגרת אישית או במסגרת קבוצתית- אז ניתן לשפר את המיומנויות החברתיות בחברה מעודדת ותומכת.
יתרון נוסף של הטיפול באומנות בקרב ילדים הוא שניתן לבצעו בכל גיל- בגיל הרך, למשל, ניתן לזהות ולפתור באמצעות הטיפול בעיות התפתחותיות שונות.

טיפול במבוגרים

כפי שנאמר לעיל, הטיפול באומנות עשוי להיות יעיל מאוד בכל גיל שהוא- הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. גם למבוגרים יש לא מעט נושאים מודחקים עליהם הם חוששים לדבר במסגרות שונות, או לחלופין תחושות שונות ומודחקות אליהן הם כלל לא מודעים.

הטיפול באומנות עשוי להיות אפקטיבי עבור קשת רחבה של בעיות, קלות וקשות כאחד- חרדה או חרדה חברתית, קשיי גמילה מסיגריות ואלכוהול ועוד. יש לציין כי בנוסף לאפשרות להציף בעיות חבויות, מאפשרת האומנות גם מקום מפלט ופורקן עבור כל מי שמשתמש בה, כך שהיא יכולה להוות דרך להתמודד עם הבעיות. המטפל יכול לסייע למטופל להכיר טוב יותר את עצמו ואת בעיותיו דרך היצירה, ולהנחות אותו כיצד ניתן להשתמש באומנות ככלי להעצמה אישית ולהתמודדות עם הבעיה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

טיפול באמנות לילדים מחוננים

בתהליך של יצירה אנחנו יכולים לרפא את עצמנו ולהתעמק בעולמנו הפנימי. באמצעות ההתעמקות וההתבוננות העמוקה פנימה, ניתן להתחיל תהליך של ריפוי וטיהור, שיתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

קרא עוד »
Call Now Button